Celem studiów podyplomowych jest :
Merytoryczne oraz dydaktyczne przygotowanie nauczycieli do nauczania przedmiotu edukacja zdrowotna w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. Słuchacz zostanie wyposażony w praktyczne umiejętności do przeprowadzenia zajęć dydaktycznych zgodnych z treściami zawartymi w podstawie programowej tego przedmiotu. Absolwenci studiów podyplomowych zdobędą kwalifikacje w zakresie nauczania przedmiotu edukacja zdrowotna. W szczególności absolwenci będą przygotowani do: opracowywania treści edukacyjnych(scenariusze lekcji) promujących zdrowy styl życia, wspierania młodzieży w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących zdrowia, oraz realizowania zadań doradczych w placówkach oświatowych.
Adresaci:
Studia te są skierowane do : nauczycieli biologii, przyrody, wychowania fizycznego, (wychowania do życia w rodzinie), psychologów, osób z wykształceniem medycznym lub w zakresie zdrowia publicznego, pedagogów i innych.
Studia skierowane są przede wszystkim do osób posiadających przygotowanie pedagogiczne(Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 września 2023r. Dz.U. 2023 poz. 2102) w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli) pracujących bądź przygotowujących się do pracy w szkołach i innych placówkach oświatowych, chcących pełnić funkcję nauczyciela-edukacji zdrowotnej
Podstawa prawna kształcenia
Czas trwania i koszt studiów:
3 semestry (290 godzin + 90 godzin praktyk)
koszt- 3600 zł
Ramowy program studiów :
Praktyka zawodowa
Celem praktyk jest:
1) poznanie charakteru pracy na stanowisku nauczyciela edukacji zdrowotnej
2) w ramach umiejętności praktycznych zastosowania wiedzy teoretycznej zdobytej na studiach podyplomowych
3) poznanie praktycznych zagadnień, metodyki pracy, narzędzi w nauczaniu w/w przedmiotu
4) doskonalenie własnych możliwości pedagogicznych
CELE SZCZEGÓŁOWE
Celem praktyk jest w szczególności:
1) przygotowanie słuchacza do pracy z młodzieżą w trakcie realizacji zadań z zakresu edukacji zdrowotnej,
2) zapoznanie ze specyfiką organizacji działań edukacyjno-pedagogicznych w toku realizowania treści programowych z przedmiotu edukacja zdrowotna